Dziś jest: czwartek, 26.04.2018, imieniny: Marii, Marcelego

Przedszkole

Rekrutacja
Kontakt

Gościmy

Sonda

Logopeda Drukuj Wyślij znajomemu

 W  szkole i w przedszkolu odbywają się zajęcia terapii logopedycznej. 
Zajęcia te prowadzą:
pani Marzena Kaczmarska,
pani Maria Odrowska,
pani Anna Dzienniak-Kowalska,
panii Adriana Lisewska,
p. Katarzyna Musiał


  Bardzo ważną rolę w prawidłowym rozwoju dziecka pełni mowa. Jej zaburzenia mogą spowodować nie tylko trudności w komunikowaniu się, ale również nieprawidłowe funkcjonowanie w grupie oraz niepowodzenia szkolne.

W naszej szkole terapią logopedyczną objęci są uczniowie klas 0 – III i dzieci z Przedszkola Samorządowego.
Zalecane ćwiczenia mają na celu eliminację takich wad wymowy, jak np. seplenienie właściwe, parasygmatyzm, rotacyzm, pararotacyzm, mowę bezdźwięczną.
Kwalifikowanie dzieci do zajęć logopedycznych odbywa się po zapoznaniu się z opiniami psychologiczno – pedagogicznymi oraz wynikami badań specjalistycznych.

Terapia logopedyczna obejmuje działania zmierzające do usunięcia wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się i składa się z dwóch podstawowych etapów:

1.wywołania prawidłowego wzorca artykulacyjnego danej głoski,
2.utrwalenia tego wzorca w ciągu mownym.

Korekcja wad wymowy polega na :
• usprawnianiu narządów artykulacyjnych (języka, warg);
• ćwiczeniach oddechowych;
• kształtowaniu słuchu fonematycznego;
• wywoływaniu, korygowaniu i utrwalaniu prawidłowej wymowy głosek w izolacji, sylabie, wyrazie, zdaniu i dłuższych wypowiedziach.

Zakończenie terapii następuje wówczas, gdy uczeń prawidłowo wymawia wcześniej zaburzone głoski nie tylko w mowie kontrolowanej w czasie ćwiczeń, ale także spontanicznie w każdej sytuacji.
W czasie terapii logopeda skupia się przede wszystkim na korygowaniu zaburzonej mowy, ale pamięta również o ćwiczeniach usprawniających percepcję wzrokową, słuchową, orientację przestrzenną.

Zadaniem rodzica jest poprawne pokazywanie dziecku zaleconych do wykonywania przez logopedę ćwiczeń. Rodzice powinni wspierać swoje pociechy w jakże trudnym dla niego zadaniu. Należy chwalić je za każdy podejmowany wysiłek i zachęcać do dalszej pracy, choćby efekt nie był od razu widoczny.
Czas trwania i liczbę powtórzeń należy dostosowywać do indywidualnych potrzeb ćwiczącego dziecka (lepiej krócej wykonywać zadania, ale częściej).
Należy zwracać uwagę na to, aby dziecko właściwie kierowało wydychane powietrze.
Bardzo często maluchy gromadzą powietrze w policzkach, i aby temu zapobiec należy stosować zabawy polegające na kierowaniu wydychanego powietrza na środkową część języka.

Do uzyskania optymalnych efektów pracy niezbędna jest pomoc rodziców, którzy codziennie powinni ćwiczyć w domu z dzieckiem, gdyż tylko dzięki systematycznej pracy uczeń szybko i skutecznie nauczy się poprawnie mówić i pisać.

Opracowała : Marzena Kaczmarska
 

Budowa stron INTERNETWAY.pl